Total Pengunjung (bermula 24 Oktober 2010)

Friday, April 17, 2009

CERAMAH ANTI MEROKOK TAHUN 6




Pada 17 April 2009, hari Jumaat, satu ceramah berkisar tentang tabiat buruk merokok serta kesannya telah diadakan khusus untuk murid Tahun 6 di Makmal Bahasa . Ceramah disampaikan oleh seorang penceramah daripada Klinik Kesihatan Chemor. Seramai 5 orang staf Klinik Kesihatan Chemor turut hadir.

Kemudian, mereka telah dibawa melawat Bilik Sumber PPDa untuk melihat sendiri bahan-bahan atau maklumat-maklumat yang dipamerkan. Mereka telah meluangkan masa hampir 30 minit di situ.


Murid-murid tahun 6 telah memberikan respons yang positif ceramah yang disampaikan. Memandangkan murid tahun 6 merupakan abang dan kakak paling senior di sekolah, diharapkan tidak terjebak dalam kancah ketagihan merokok apabila mereka di sekolah menengah kelak. Seterusnya menyampaikan info yang diterima kepada keluarga mereka.


Kemungkinan selepas ini ceramah berkaitan anti merokok akan disampaikan kepada seluruh warga SKTD. Diucapkan ribuan terima kasih kepada penceramah serta staf yang memberikan kerjasama dalam menjalankan program PPDa.

Katakan "Tak Nak!" pada rokok.



No comments: