Total Pengunjung (bermula 24 Oktober 2010)

Thursday, April 30, 2009

LATIHAN KEBAKARAN KALI KEDUA





Pada pukul 11.05 pagi, 29 April 2009, SKTD mengadakan latihan kebakaran kali kedua. Pada kali ini, guru-guru dan murid-murid tidak dimaklumkan terlebih dahulu seperti latihan kali pertama yang pernah diadakan sebelum ini.


Tujuannya, untuk mengetahui keperihatinan warga SKTD bertindak jika berlaku kebakaran di sekolah. Syukur, jika benar-benar berlaku kebakaran, semuanya akan terselamat. Pihak guru dan murid menyedari langkah-langkah yang perlu diambil semasa latihan kebakaran dilaksanakan.




Kehadiran murid-murid diambil dan murid-murid telah berkumpul di tempat yang telah ditentukan. Seterusnya, murid-murid telah diberikan taklimat kebakaran oleh Pn. Ainul dan En. Muhammad Bin Hassan, PK Hem.


Walaubagaimana pun, terdapat beberapa orang murid yang cedera di siku, kerana bertolak-tolakan semasa menuju ke tempat perhimpunan kebakaran. Begitu juga, terdapat seorang murid pra sekolah menangis ketakutan kerana menyangka benar-benar berlaku kebakaran
.



Sepatutnya murid-murid beratur dengan senyap sambil menutup kipas atau lampu dan berjalan dengan cepat ke tapak perhimpunan yang telah ditetapkan mengikut laluan yang telah ditentukan.




Selepas taklimat, murid-murid beredar masuk ke kelas masing-masing dengan teratur untuk meneruskan P&P hari tersebut. Syabas untuk semua

2 comments:

Peter Khiew said...

Dear Blog Administrator,
Saya kagum dengan blog sekolah SK Taman Dermawan. Saya adalah pemberita untuk IPOH ECHO dan berpendapat artikel yang disiarkan amat sesuai untuk dimuatkan ke dalam akhbar bagi YOUNG PERAK iaitu satu ruangan untuk pelajar sekolah di Perak. Saya boleh dihubungi di 0124681883 Peter Khiew. Thank you.

Peter Khiew said...

Dear Blog Administrator,
Saya kagum dengan blog yang dipaparkan berkenaan dengan aktiviti sekolah. Sebagai pemberita di IPOH ECHO, artikel yang diposkan memang besesusian untuk kami siarkan untuk memberi semangat kepada pelajar dan guru. Saya boleh dihubungi di talian 0124681883. Peter Khiew