Total Pengunjung (bermula 24 Oktober 2010)

Sunday, April 19, 2009

KARNIVAL ANTI DADAH PERINGKAT KELOMPOK 1 HINGGA 6 KINTA UTARA



18 aPRIL 2009, hari Sabtu SKTD telah menghantar seramai 19 orang peserta untuk meyertai pertandingan mendeklamasikan sajak(1 peserta), boria(15 peserta) dan poster(3 peserta) yang di adakan di SK Tasek Damai. Perasmian penutup dan peyampaian hadiah oleh Tuan Abdul Aziz, Pegawai dari PPD Kinta Utara.

Peserta sekolah kelompok 1 hingga 6 paling ramai menyertai pertandingan sajak, diikuti dengan pertandingan poster dan hanya sebanyak 4 buah sekolah menyertai pertandingan boria. Seramai 4 orang guru mengiringi murid-murid SKTD iaitu Cikgu Ahmad Faizal Bin Halidi, En. Norazlan Shah Bin Mohd. Redhun, Pn. Norzaihan Bt. Zainal Abidin dan diketuai En. Shamshul Bahari Bin Ghazali, PK Pentadbiran.

Cikgu Norashizah Bt. Rashid dan Ustaz Mohd. Ikhmal Bin Mukhtar turut hadir memberi sokongan. Selain itu, para peserta turut diberikan perangsang oleh Pn. Hjh. Kamariah Bt. Mohamad, Guru Besar SKTD yang turut meluangkan masa sebentar menghadiri pertandingan ini. Disamping itu terdapat dua staf sokongan turut membantu menyediakan pasukan boria dan mengiringi mereka.


Sekolah hanya memenangi hadiah saguhati bagi pertandingan mendeklamasikan sajak dan sijil penyertaan bagi pertandingan lain. Walaubagaimana pun, para wakil sekolah telah menunjukkan daya saing yang tinggi.


Penghargaan diberikan kepada Cikgu Norhuda Bt. Othman dan Cikgu Najah Bt. Hussain yang melatih peserta boria. Begitu juga Pn. Saniah Bt. Shaari yang menyediakan sajak dan melatih Adik Muhammad Rusyaidi Bin Mohd. Salleh, 6 Delima. Seterusnya kepada semua warga SKTD secara langsung dan tidak langsung terlibat dalam aktiviti ini. Cuma, nasib tidak menyebelahi kita pada tahun ini. Jangan putus asa, berusaha lagi dengan lebih bersungguh-sungguh.


No comments: