Total Pengunjung (bermula 24 Oktober 2010)

Tuesday, May 19, 2009

SAMBUTAN HARI GURU PERINGKAT SEKOLAH



Pada 18 Mei 2009, sekolah telah mengadakan Sambutan Hari Guru Peringkat Sekolah. Menurut guru lama di sini mengatakan, sambutan pada tahun ini agak berbeza berbanding tahun-tahun lepas. Sambutan Hari Guru pada tahun ini kecil tetapi meriah.



Aturcara dimulakan dengan bacaan doa, bacaan ikrar dan nyanyian lagu-lagu rasmi. Kemudian, ucapan oleh Ketua Pengawas, diikuti ucapan Ketua Pengarah KPM oleh En. Shamshulbahri B. Ghazali, PK Pentadbiran dan diakhiri dengan ucapan Menteri Pelajaran oleh Pn. Hjh. Kamariah Bt. Mohamad, Guru Besar.




Seterusnya, para guru menyanyi beramai-ramai lagu "Guru Malaysia" dan lagu tema Hari Guru tahun ini iaitu, "Guru Pembina Negara Bangsa". Majlis diakhiri dengan memotong tiga buah kek oleh para guru yang diketuai oleh Guru Besar. Para pengawas kemudian menyuapkan kek ke mulut guru-guru SKTD.




Seterusnya, murid-murid berbaris masuk ke kelas untuk meneruskan P&P. Walaupun begitu, para guru SKTD dengan besar hati dan rasa bersyukur kerana dapat menyambut hari guru pada hari tersebut. Tidak dapat dinafikan rasa terkilan di hati, terutamanya di kalangan murid-murid yang merasa suatu kelainan pada tahun ini kerana tidak dapat berkongsi kegembiraan dan meunjukkan tanda hormat serta kasih sayang kepada guru-guru mereka seperti kebiasaannya.





Bagi para guru pula, menganggap sambutan hari guru tidaklah begitu penting berbanding tanggungjawab untuk membina negara melalui pendidikan. Syabas diucapkan untuk semua guru SKTD.

SKTD!... Cemerlang!


**

**foto gambar barisan guru ihsan Cikgu Megat Azizan Bin Megat Ibrahim

No comments: